-
Ich war auch dabei: Henner Knabenreich hat „…eine kleine Umfrage unter aktiven Social Media-Nutzern – Blogger, Karriere-Page-Betreibern, Recruitern und Beratern (teilweise auch alles in einer Person vereint) durchgeführt. Auslöser dafür war eine spannende und kontroverse Diskussion, die ich vor einigen Wochen mit Klaus Eck und Thomas Euler von Eck-Kommunikation (sollte jeder kennen, der den PR-Blogger kennt) geführt hatte. Hierbei ging es darum, welche Anspracheform auf Facebook (Karriere-)Pages eigentlich die passende ist. Ist es das Du? Ist es das Sie? Ist der Kontext oder das Medium entscheidend, ist es die Zielgruppe, ist es der Umgangston im Unternehmen bzw. die Unternehmenskultur“
-
IBM consolidates social media for employees » Intranet Blog
“At the end of the day, it’s not about the product, it’s about adoption, social computing guidelines, and how people use it for work“
-
The fabulous case study of Queensland Police on Facebook | Trends in the Living Networks
Ross Dawson: „We have just heard about how Queensland Police used Facebook and Twitter for disaster communication during the extensive flooding in January. It may now seem obvious that these are the best communication channels for the purpose, but it required foresight and courage to engage in a way that allowed them do that when needed.“
-
Building A Social Media Strategy? Be Sure To Include Your Intranet Manager!
Replace customers and employees with „stakeholder“ and you got it!
„Ahhh…reinventing the wheel. It’s an age-old tradition for a lot of organizations, especially when it comes to changes in technology. Some new class of productivity software comes along and the entire IT organization has to come to a grinding halt while a new strategy is defined. Remember stopping to define an ECM strategy? Or maybe it was an ERP strategy. Or could it have been an CRM strategy. Don’t even think about that amount of time and energy devoted to developing a .com or eCommerce strategy!“