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5 intranet trends for 2011 and beyond | J. Boye
Guy van Leemput: „This year, I’ve taken a fresh look at what is happening in the industry and I’ve come up with the following list:“
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Enterprise 2.0: The Future Digital Workplace Makes Work Flow
„Unfortunately, few enterprise portal initiatives started out with an ambition to really understand the characteristics of knowledge work, how it gets done and how it can be done in a better way. Typical symptoms were low adoption and usage rates and the absence of any positive effects on knowledge worker productivity.“
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Zeitungsstreik: Solidarität? Wieso, weshalb, warum? | pushthebutton.de
Hardy Prothmann: „Die streikenden Zeitungsredakteure fordern Solidarität ein. Denn ihnen drohen Lohnkürzungen und schlechtere Arbeitsbedingungen. Doch ist deren “Empörung” wirklich nachvollziehbar? Haben sie sich “Solidarität” verdient?“
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brand eins Online: „Huch, die sprechen mit mir“ – brand eins 05/2011 – SCHWERPUNKT: Respekt
„Bei einer internen Untersuchung zur Kundenzufriedenheit kam heraus, dass das Angebot in sozialen Netzen dramatisch bessere Werte erreicht als Telefon-Hotlines. Luisa Vollmar beschreibt den Effekt als: „Huch, die sprechen mit mir!“ Für sie sind die neuen Telekom-Twitterer „ein Zeichen von Respekt für die Kunden und dass wir uns da öffnen““
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81 Intranet Governance Questions to Ask Yourself – Intranet Blog – ThoughtFarmer
Gordon Ross: „I’ve compiled some of the big questions that we find lead to important discussions when it comes to intranet governance and management.“
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The ROI of Enterprise 2.0 and the Value of Intangible Assets
Jacob Morgan: „How do you measure the ROI of intangible assets? I’m sure there are a lot of responses and ideas on this topic, in fact books have been written on this very subject. My response to this? ‚It’s in the sauce'“
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From traditional business to social business :: Blog :: Headshift
„When I talk to clients about the social web and its impact on businesses, I often use four key concepts. These concepts seem to help to explain the broader implications of social tools and why a mere presence on the social web will have a very limited business impact.“
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Social media is not corporate media | ZDNet
Tom Foremski: „There’s a gold rush going on as legions of self-proclaimed experts are working with corporations to help them monetize the potential riches in exploiting social media.[…]Corporations will try to engage too strongly, or in inappropriate ways; they will corrupt the very influencers that they covet through poorly thought-out marketing schemes“
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Handelsblatt.com – Der Copy-and-Paste-”Journalismus” von “Spiegel Online” « Handelsblog
Olaf Storbeck: „Ende vergangener Woche jedoch fiel mir ziemlich die Kinnlade runter: “Spiegel Online” hat einen Text aus der Handelsblatt-Printausgabe nahezu eins zu eins übernommen. Ein “Spiegel Online”-Journalist mit dem Kürzel “fdi” hat unseren Text über eine Studie zum Gehaltsbonus für verheiratete US-Baseballspieler nur ein bisschen redigiert.“